Treceți la conținutul principal

Dirigintele scoate majoritatea la tabla!!


Intr-o declaratie de presa fulminanta, presedintele Iohannis le explica PSD-istilor ca statul de drept, intr-o societate democratica, nu este, nu poate fi si nu trebuie sa fie la cheremul nimanui, nici macar la cheremul unei majoritati vremelnice.

Exista institutii esentiale pentru stabilitatea si securitatea statului. Intre ele se numara si SRI, a carui politizare, fie si prin control parlamentar "de partid", ar putea pune in pericol insasi existenta Romaniei ca atare. Prin urmare, este esential ca parlamentul sa asigure controlul democratic al structurilor de securitate de o maniera nepartinica.

Clarificarile vin in urma deciziilor arbitrare ale PSD si ALDE de a constitui Comisia Parlamentara de control a SRI cu incalcarea regulamentelor. Mai exact, deși PNL-ului îi revenea funcția de vicepreședinte si cea de secretar ar fi trebuit sa revina USR,, Dragnea a spus că "nu face comisie parlamentară, ci comisie PSD-ALDE de control al SRI" că așa vera el pentru ca că vrea să "i-o plătească domnului Iohannis" pentru ca "nu dă nimic". Pentru Dragnea securitatea statului e subiect de targuiala si santaj la presedinte care refuza sa cedeze in fata penalilor disperati sa controleze Romania.  

In continuare, presedintele nu se sfiieste (si bine face) sa dea o lectie dura (si meritata) noii majoritati PSD-ALDE-UDMR afirmand ca " Deocamdată, noua majoritate nu a făcut nimic. A, şi-au impus câţiva şefi de comisii, şi-au votat câteva promisiuni populiste din campanie" si continua cu referiri clare la intentia acestei majoritati de a spala penalii de pacate.

Hmmm.. Cine zicea ca Presedintele e "mutalau" si nu intervine? Iata ca nu doar ca intervine dar o face si foarte hotarat!!!

Vă prezentăm în continuare transcrierea declarației de presă:
„Bună seara!
Tocmai am semnat cele două decrete care îl privesc pe generalul Coldea de la SRI. Este vorba despre eliberarea din funcție și trecerea în rezervă.
În aceste zile, s-a discutat mult în spațiul public, dar și în Parlament, despre serviciile secrete. Serviciile secrete sunt foarte importante pentru securitatea națională. Ele își fac treaba și, așa cum spune numele, câteodată opinia publică nu știe multe despre ce fac.
Aceste discuții la prima vedere poate ar părea contraproductive, dar eu cred că este bine că în aceste zile s-a discutat despre serviciile secrete, despre locul și rolul lor în sistemul de securitate națională. S-a discutat, de asemenea, despre controlul parlamentar, și bine că s-a discutat. S-a discutat despre comisiile care trebuie să verifice activitatea serviciilor secrete.
În acest context, vreau să subliniez câteva lucruri care mie mi se par foarte importante. Pentru ca serviciile secrete să își facă treaba bine și pentru ca politicienii să își facă treaba bine este important să trasăm cel puțin două linii roșii.
Una se referă la felul cum se relaționează serviciile secrete la politicieni, la politică. Sau, mai simplu spus, dacă e bine sau nu e bine ca serviciile secrete să se amestece în politică. Acest lucru trebuie foarte bine clarificat. Părerea mea e că nu este bine să fie lăsate serviciile secrete să se amestece în politică.
Cealaltă, a doua linie roșie, trebuie să definească cât de mult și cum se pot implica politicienii în treaba serviciilor secrete sau, în traducere liberă, cum e cu politizarea serviciilor secrete. După părerea mea, nici aceasta nu este bună.
Dacă vrem să avem servicii secrete puternice, care își fac treaba bine, și politicieni care sunt liniștiți și mulțumiți de felul cum relaționează cu serviciile secrete, este clar nevoie de un control parlamentar efectiv, eficient și transparent. Parlamentul trebuie să aibă un control puternic, dar nu partinic. Nu se poate ca politica unui partid să definească modul în care se face controlul parlamentar asupra serviciilor. Pentru a avea un astfel de control parlamentar, este nevoie de negocieri puternice, între Putere și Opoziție. Este nevoie să se implice și unii, și alții, în aceste comisii, fiindcă o dată sunt unii la Putere, peste câțiva ani sunt alții la putere, dar serviciile secrete rămân, procedurile rămân și, în definitiv, cred că toți românii își doresc ca serviciile secrete să fie bine conduse și să garanteze partea lor de securitate națională. Aceste lucruri ar fi bine să le ia în discuție noul Parlament și să le lămurească.
Noul Parlament are multă treabă în domeniul securității naționale. Împreună cu consilierii mei, am numărat încă o dată și am constatat că este nevoie de modernizarea sau îmbunătățirea a cel puțin 12 legi din domeniul securității naționale, la care jumătate se referă la munca și domeniul de activitate al serviciilor secrete. Iată un volum impresionant de muncă pentru Parlament, cu singurul scop de a îmbunătăți sistemul de securitate națională și de a face munca serviciilor secrete mai eficientă, mai bine coordonată.
Avem o nouă majoritate în Parlament. Această nouă majoritate are, evident, un rol foarte important: rolul hotărâtor în felul cum se abordează aceste chestiuni legate de securitatea națională. Această majoritate cred că va trebui să dovedească în această speță, a securității naționale, și în cealaltă mult discutată și mult zvonită în ultimele zile, a amnistiei și a grațierii. Va trebui să dovedească dacă este matură această nouă majoritate sau mai are de lucru. Măsura maturității noii majorități parlamentare va fi felul cum abordează legislația în domeniul securității naționale, inclusiv al serviciilor secrete și a legilor justiției, în special o posibilă abordare legislativă de tip amnistie și grațiere.
Ce fel de majoritate vom avea încă nu ştim. Deocamdată, noua majoritate nu a făcut nimic. A, şi-au impus câţiva şefi de comisii, şi-au votat câteva promisiuni populiste din campanie.
Dar asta a fost uşor. Vom avea o majoritate care vrea să impună legea majorităţii, indiferent de ce se discută, care va vrea să dovedească că face jocurile în Parlament, care va dori să albească dosarele celor incriminaţi sau vom avea o majoritate matură, care înţelege că România este numai una şi care va veni lângă Preşedinte pentru ca, împreună, să garanteze securitatea naţională, statul de drept şi împreună să dovedim că România este sigură pentru cetăţenii ei şi este o naţiune puternică în corul celorlalte naţiuni.
Eu îmi doresc a doua variantă, o majoritate matură. O aştept.
Vă doresc o seară bună!”

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macron - noul pumn de fier in manusa de catifea al Europei?

Dupa ce l-a pus la punct pe Trump, in doua randuri, fara cuvinte, doar cu gesturi, Macron a reusit sa se impuna si in fata lui Putin readucand, diplomatia subtila pe scena internationala. N-are rost sa reiterez ce a facut Macron cu Trump - celebra strangere de mana de la prima intalnire si modul magistral in care l-a pacalit la intalnirea cu liderii NATO lasandu-l intentionat sa astepte cu mana intinsa sa fie salutat. Astazi, Macron a repetat "figura" cu Putin, punandu-l la punct intr-un "mare fel", reafirmand valoarea Frantei ca fiind deasupra Rusiei si inca intr-un mod in care nimic nu i se poate reprosa. S-o luam pe rand: - Intai s-a anuntat in presa ca Macron "IL VA PRIMI" pe Putin care "SI-A EXPRIMAT DORINTA DE A PARTICIPA" la ceremoniile de aniversare a 300 de ani de relatii diplomatice dintre Rusia si Franta, relatii care au debutat cu vizita lui Petru cel Mare in Franta (prima umilinta). In "amabilitatea" sa, in urma do...

Turbarile bufonului national

Mai nou Basescu face valuri, "marinel", deh, pana la urma face si el ce stie. Asa e, Basescu face doar ce stie, adica injura, minte, manipuleaza, distorsioneaza, calomniaza, atatca. Pentru el, a face scandal e sinonim cu a face politica si, a face politica, e sinonim cu a-si aservi institutiile statului si intreaga tara pentru propasirea sa personala; a sa, a familiei sale si a clanului mafiot pe care-l conduce in buna intelegere cu sefii celorlalte clanuri mafiote din clasa politica romaneasca. Basescu nu este altceva decat el insusi, asa cum a fost totdeauna, un marunt bisnitar de cherhana bun de gura si preocupat de urmatoarea sa escrocherie menita sa-l scape din cine stie ce incurcatura generata de lungul sir de escrocherii anterioare sau menita sa- mai bage in buzunar cine stie ce beneficii financiare sau de imagine. Faima si aparentele sunt instrumente esentiale pentru escroci  Basescu este escrocul perfect, multilateral-dezvoltat. Este, fara...

LOVITURA DE STAT IN TURCIA - motive si situatia pe scurt

UPDATE 1:35 - pana la acesta ora niciun oficial al niciunui stat membru NATO nu a facut nicio declaratie oficiala UPDATE 1:34 - tancurile armatei sunt in strada, in Istanbul, desi seful armatei stationat in Istanbul a declarat anterior ca nu sprijina lovitura de stat si detine controlul in Istanbul UPDATE 1:32 - focuri de arma, raniti, nu se stie cine trage dar aparent exista raniti intre demonstranti UPDATE 1:27 -  demonstranti se aduna in strada in sprijinul lui Erdogan dar si impotriva sa Armata a preluat conducerea in Turcia si a instaurat legea martiala printr-un anunt la televiziune In Turcia, armata se condidera garantul caracterului laic al statului. Motivul acestei lovituri de stat este acelasi ca la lovitura de stat anterioara, din 1980: - garantarea laicitatii statului turc Anuntul facut la televiziune spune ca "democratia si secularismul s-au erodat in Turcia foarte mult in ultima perioada din cauza guvernului aflat la conducere in prezent". In aceeasi ...